Tereza Černíková
Chci se objednat
Tereza Černíková
  • O mně
  • Služby
    • Make-up
    • Hair
    • Svatební účes
    • Svatební líčení
    • Účes pro svatebčanky
    • Líčení svatebčanek
    • Líčení na focení
    • Večerní/Slavnostní líčení
    • Kurz líčení
    • Úprava obočí „Brow Henna“
    • Balíčky Maturantka
    • Online konzultace
  • Galerie
  • Ceník
  • Kontakt
  • ×

Kosmetický slovník- „Přírodní“ a „Organický“

  • Home
  • Blog
  • Pleť
  • Kosmetický slovník- „Přírodní“ a „Organický“
  • Pleť
  • 9. 3. 2022
  • od tereza@muah.cz

Tak jsme v novém roce a slíbila jsem dokončení série kosmetického slovníku a bylo by na čase svůj slib splnit. Nebyla jsem nějak schopna najít motivaci a čas na napsání dalšího článku. Ale už přišla slina, tak jdeme na to.

Dneska bych se ráda věnovala pojmům „přírodní“ a „organický“, které bývají teď hodně často uvedeny na kosmetických produktech a díky tomuto označení si je mnoho z nás kupuje ve víře záruky něčeho lepšího a zdravějšího pro pleť.

Přírodní znamená, že výrobek by měl obsahovat nebo být vyroben alespoň z nějaké části, nebo nejlépe úplně z přírodních ingrediencí. Někteří navrhovali, že „přírodní“ by mělo znamenat, že alespoň 5% nebo více procent  z ingrediencí pocházejících z přírody. Není minimální standard, který by určoval od kdy, nebo za jakých podmínek může být na produktu nalepeno „přírodní“. Syntetických složek by tedy mělo být v kosmetice co nejméně, ovšem není jasná regulace, toto procento se pohybuje od 0-30%. Je tedy opět třeba dávat pozor jestli na nás nevolá z regálu produkt jen kvůli kvalitnímu marketingu.  Přírodní může mít pro různé lidi různé významy- vyrobeno jen ze surovin vyskytujících se v přírodě-produkt neobsahuje syntetické látky- bez konzervačních látek. Aby to nebylo tak jednoduché původní ingredience může být „přírodní“ (získaná z rostlin či ovoce), ale kvůli chemickému zpracování, se ingredience mění. Často slýchám „Já mam citlivou pleť, ale kosmetiku používám přírodní, v tom problém nebude“ Lidé často žijí v dojmu, že s nálepkou přírodní je kosmetika tak nějak bezpečnější a lepší pro jejich pleť, než kosmetické produkty bez této nálepky. Rostlinné látky, bylinky a esenciální oleje mohou způsobit alergii a podráždění kůže, toto je fakt a je podložený vědeckou literaturou. Ačkoliv to někteří nechtějí slyšet „přírodní“ znamená v kosmetice velmi málo, pokud nejsou dostupné studie, či udělované certifikáty (CPK- certifikát přírodní kosmetiky pro Českou republiku). Proto pokud máte opravdu citlivou pleť zvažte přírodní kosmetiku a tak, jako u každého výrobku je důležitý obsah. Co za aktivní látky kosmetika má a nebude to náhodou bojovat s mojí pokožkou ? Některé rostlinné látky mohou být pro Vaši pleť stejně nevhodné, jako látky obsažené v “normální“ kosmetice.

Organic, organický, bio je teď TOP trend, ovšem stejně, jako u všech ostatních označení musíme být na pozoru. Takto označený produkt by měl být ideálně ze surovin, které pocházejí z ekologického zemědělství- bez chemických postřiků. Hodně certifikovaných produktů ale stále může obsahovat neorganické složky. Třeba v Anglii není regulace a právní stanovy ohledně organické kosmetiky, v USA je to jiné tam, aby mohl být produkt označen „organic“ musí být 95% ingrediencí certifikovaných/organických. V česku jsem našla o certifikovaném přípravku Bio – „nesmí být složen z olejů a tuků upravených chemickou rafinací, obsahuje minimálně 90% surovin přírodního původu, přičemž minimálně 20% hmotnostního podílu přírod složek musí být BIO“ (z webových stránek Kontroly ekologického zemědělství). Zase bych radila podívat se na určitou značku kosmetiky a potom na složení přípravku.

Ingredience bývají uvedeny zezadu na výrobku a jsou v pořadí od těch s nevyšším podílem k nejnižšímu podílu od prvního k poslednímu. Pokud je tedy položka na prvním místě a není u ní uveden obsah v procentech, napoví nám to, že ingredience je v přípravku nejvíce. Pokud je název ingredience hodně složitý a těžko vyslovitelný dá se skoro s jistotou říct, že jsou látky syntetické. Bohužel pro nás jsou všechny látky obvykle uváděny v angličtině, takže to chce ještě do ruky překladač a tak, jako tak učebnici chemie, nebo Google.

Musíme brát na vědomí, že jen proto, že je produkt z přírody neznamená to, že je bezpečný. Příkladem nám může být takový Rulík zlomocný (Belladonna), který si v minulosti ženy kapaly třeba do očí, aby jim zvětšil zorničky a jejich pohled byl hlubší a zářivější. Fungovalo to ovšem jen na krátkou dobu, než ženy osleply.

Volba kosmetiky je na každém a kosmetický průmysl se neustále posouvá dál. Ale hlavně jsou v něm miliardy a prodejci potřebují prodávat. Teď se hodně vrací k přírodě, je to trendy, ale musíme opět dávat pozor, jestli kupujeme jen dobře zacílenou reklamu, která nás jen připraví o peníze, nebo kvalitní produkt, který nám po nanesení opravdu udělá službu.

Tak se budu těšit zase příště u dalšího článku.

Mějte krásný den.

Tereza Muah ????

  • Sdílet:
Tereza Černíková

Jmenuji se Tereza Černíková a díky individuálnímu přístupu a profesionální péči pomáhám ženám cítit se v jejich den výjimečně, sebevědomě a krásně.

Navigace

  • O mně
  • Služby
  • Galerie
  • Ceník
  • Kontakt
  • Zásady Cookies

Kontakt

  • Pardubice, celá ČR
  • +420 774 287 537
  • tereza@muah.cz

Copyright 2024 Tereza Černíková | Všechna práva vyhrazena

Spravovat Souhlas s cookies
Cookies používáme k vylepšení mých webových stránek a služeb, které vám nabízím.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}