Tereza Černíková
Chci se objednat
Tereza Černíková
  • O mně
  • Služby
    • Make-up
    • Hair
    • Svatební účes
    • Svatební líčení
    • Účes pro svatebčanky
    • Líčení svatebčanek
    • Líčení na focení
    • Večerní/Slavnostní líčení
    • Kurz líčení
    • Úprava obočí „Brow Henna“
    • Balíčky Maturantka
    • Online konzultace
  • Galerie
  • Ceník
  • Kontakt
  • ×

Kosmetický slovník- „free from chemicals“, „vegetarian/vegan“

  • Home
  • Blog
  • Pleť
  • Kosmetický slovník- „free from chemicals“, „vegetarian/vegan“
  • Pleť
  • 9. 3. 2022
  • od tereza@muah.cz

Pořád jedu na vlně kosmetického slovníku tj. slovíček, které často bývají uváděny na kosmetických přípravcích ve snaze nalákat spotřebitele ke koupi. Dneska chci rozebrat dva pojmy a to „free from chemicals- bez chemikálií“ a „vegetarian/vegan- vegetaritánský/veganský“. S veganskou kosmetikou se úzce váže také téma testování na zvířatech, takže to bude dnešní třetí téma.

Uvádím často názvy v angličtině, protože i na přípravcích je obvykle vše anglicky a česky bývá nalepená jen malinká cedulka a to ještě často přes složení, kde je uveden jen popis produktu.

Free from chemichals- bez chemikálií

Je prakticky nemožné, aby byl přípravek bez chemikálií, technicky vzato je vše vyrobeno z chemikálií ať už jsou zrozeny přírodou, nebo lidskou rukou. Bez chemie může znamenat bez chemických konzervantů. Bez chemie myšleno bez toxinů ? Výroba kosmetiky je přece chemický proces. Chemie, neznamená jen negativní proces. Když jsme si jako malí patlali hlínu s vodou a přidávali do něj další přírodní dobrůtky, nebyl to přece životu nebezpečný proces (aspoň tedy většinou :-D). Co je ovšem velmi důležité je, zda jsou tyto chemikálie v produktech bezpečné, nebo ne. Ingredience v produktech není zázračně lepší jen, protože je z přírody a ne vyrobená synteticky- člověkem.

Důležité je množství a dávka/koncentrace dané látky. EU reguluje maximální bezpečné množství, nebo koncentraci toho, co je bezpečné v kosmetice. Regulace jsou velmi složité, ale koho by to zajímalo může si to prostudovat na stránkách Evropské komise v kosmetické sekci. 

Vegetarian/vegan- vegetariánský/veganský

Kosmetika může obsahovat složky, které jsou živočišného původu (med, lanolin, kolagen, keratin, propolis, sádlo, včelí vosk, placenta). A právě kosmetika označovaná, jako „vegan“ nesmí obsahovat živočišné složky a nesmí být testována na zvířatech.

Kosmetické přípravky se slunečnicí mají udělen certifikát britskou  neziskovou organizací Vegan Society. Tento certifikát se uděluje jen jednotlivým produktům a ne celým značkám.

Certifikát můžete najít například u značek:

Cosmetikabio

Lavera

Saloos- miluju <3

Purity Vision- miluju <3

Waleda – skin food je super hydratační krém a skvělý podklad pod make up.

a mnoho dalších.

Organizace PETA poskytuje seznam kosmetických ingrediencí živočišného původu, kterým se vyhnout. Vegetarian Society zase nabízí seznam schválených produktů.

Pokud kosmetika nemá udělený certifikát musíme se spoléhat jen na to, že výrobce, že nás netahá za nos a že výrobní proces opravdu nepoužívá živočišné stopy, které by se objevovaly ve finálním produktu.

Netestováno na zvířatech

Naštěstí už žijeme v době, kdy není na denním pořádku testovat kosmetiku na zvířatech a přelomovým rokem v této oblasti byl rok 2009. V EU je zakázáno prodávat produkty testované na zvířatech. Ale výrobci byli/jsou  vykutálení a tak i přes to, že samotný produkt nemusel být testovaný na zvířatech, jeho jednotlivé komponenty na zvířatech mohly být testovány. I na to je zákon a v celé EU je toto zakázáno. Ovšem není úplně tak jasná regulace produktů, které na trh přicházejí z jiných zemí. V Číně třeba musí být všechny produkty otestovány na zvířatech, než vstoupí na trh.  Jako záruka produktu netestovaného na zvířatech je třeba certifikát HCS ( Humane cosmetics standard) udělovaný mezinárodní organizací Cruelty Free International, pokud uvidíte na obalu produktu skákajícího zajíčka, jedná se o takto certifikovaný produkt.

Seznam společností, které získaly tento certifikát přikládám zde. Dalším certifikátem garantujícím netestování na zvířatech je Natrue, které mají 75% obsah látek v daném produktu  jen z přírodních zdrojů a certifikát udělují jen na dva roky, poté jsou produkty opět podrobeny kontrole. Dalším logem certifikátu je logo Vegan, které uděluje britská organizace Vegan Society, výrobky nejsou ani testovány na zvířatech, ani neobsahují živočišné složky. Tento certifikát se uděluje jen jednotlivým produktům a ne celým značkám.

Tak to je pro dnešek vše, stálo to dost trpělivosti při té distanční výuce.

Přeju Vám krásný den a pokud by byly nějaké připomínky, nebo dotazy ke článku, dejte mi vědět buď na Facebooku, nebo na Instagramu.

Děkuji moc za přečtení.

Tereza Muah

  • Sdílet:
Tereza Černíková

Jmenuji se Tereza Černíková a díky individuálnímu přístupu a profesionální péči pomáhám ženám cítit se v jejich den výjimečně, sebevědomě a krásně.

Navigace

  • O mně
  • Služby
  • Galerie
  • Ceník
  • Kontakt
  • Zásady Cookies

Kontakt

  • Pardubice, celá ČR
  • +420 774 287 537
  • tereza@muah.cz

Copyright 2024 Tereza Černíková | Všechna práva vyhrazena

Spravovat Souhlas s cookies
Cookies používáme k vylepšení mých webových stránek a služeb, které vám nabízím.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}